27-01-2015 Kielce - zmiana wyników

podjumW kolejnym turnieju w Kielcach zaliczanym do punktacji długofalowej oraz do MPP wystartowało 26 par. Zwyciężyli Tadeusz Sobota-Krzysztof Gałda 62,02% przed parą Andrzej Lućko-Jacek Janowski 61,22% oraz parą Aleksander Knawa-Ireneusz Michalski 59,46%.  Gratulacje.

  J.G.

Komentarze  

# Paweł 2015-02-03 12:49
Ciągle jakieś problemy... kto awansuje, kto nie, kto chyba, rozwiązanie Huberta wydaje się dobre tylko pojawia się PROBLEM, skąd wziąć monetę
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Waldek H. 2015-01-30 19:41
Jest już długa fala - nowy program.
Proszę zauważyć, że jak się kliknie w nagłówek z datą turnieju to przejdziemy do wyników turnieju, a w nazwisko zawodnika do przejdziemy do Cezara.
SUPER
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# ZAX 2015-01-28 12:27
Jak należy rozegrać kolor treflowy K83-W1052 w rozdaniu 11? Ja zagrałem niecelnie (niektórzy twierdzą że beznadziejnie) W do 3 i oddałem na damę. Następnie kierując się zasadą, że nie mogę sobie pozwolić na oddanie 3 lew treflowych przy podziale koloru 3-3, nie zagrałem trefla 2 do 8, lecz 2 do K. Gdyby jednak pierwszą lewę wziął E Asem, to potem mogę zupełnie bezpiecznie zagrać 2 do 8 gwarantując sobie 2 lewy treflowe przy podziale trefli 3-3, drugiej damie przed i czwartej damie z 9 przed. (btw:zachowałem dojście kierowe do stołu)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Kosiorek 2015-01-28 12:51
U nas silna ręka leżała na stole. Wykorzystując ten fakt optymalne zagranie blotka z pod króla do waleta, czemu? Nikt nie włoży 2 damy, więc potem złapiemy ją od tyłu i 12 lew. Jest kilka alternatywnych sposobów rozegrania tego koloru, w tym przypadku decyduje rodzaj gry-maksy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Andrzej Przygodzki 2015-01-28 22:12
He He jakbyście tak zagrali przytulilibyści e 10 lew :) Na moje nieszczęście to ja wylazłem z tej damy trefl a mój partner przepuścił do króla nie biorąc asem i asa już do końca gry nie wziął.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# ZAX 2015-01-28 13:37
Jak złapiesz drugą damę za Królem, to weźmiesz 2 trefle czyli lew 11 (nie 12) niezależnie od tego czy obrońca ją wstawi czy nie. To zagranie jest lepsze przy A9xx-Dx ale gorsze przy D9xx-Ax. Czyli obiektywnie wydaje się podobne. A może lepiej małe do Króla, a potem małe do Waleta? (trzeba wziąć pod uwagę, że jest tylko 1 dojście do stołu kierem).
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# ZAX 2015-02-03 07:30
Nawiązując do rozgrywki Kosiorka na 12 lew, to prawda, owszem bierze się tylko 2 naturalne trefle, ale za to oddaje się tylko jednego trefla, a czwartego można przebić atutem. Również gdy się ściągnie atuty i nie trafi trefla (jak ja), to nadal można ustawić przymus na lewę jedenastą. Ja skupiłem się na rozgrywce pojedynczego koloru w oderwaniu od rozdania, co w sumie ma niewielki sens.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Waldek H. 2015-01-28 07:56
W rozdaniu 24 jest błąd w zapisie:
z ręki W należy przenieść D trefl do N, a z N kiera do W.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# ZAX 2015-01-28 08:07
zgadza się, ale skład ręki E też wydaje mi się że był inny (2542)... Partner nie zwrócił mi uwagi, że nie dałem mu bitki trefl, więc chyba nie miał singla ;)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Waldek H. 2015-01-28 09:15
Gratuluję bardzo taktownego partnera, miał singla trefl, mój partner przebił trefla i obłożyliśmy 4 pik.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# ZAX 2015-01-28 09:17
:) nie znałem go z tej strony
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Waldek H. 2015-01-28 07:53
W przypadku miejsc ex aequo, w eliminacjach MPP nie ma żadnego problemu, awansują pary z miejsc 1-3 i jeśli np 3 pary będą na miejscu 3, to awansują te 3 pary, wtedy z klasyfikacji długofalowej awansuje o 1 lub 2 pary mniej, nic się nie dzieje.
A jeśli sędzie uwzględni reklamowane 11 lew to problem znika bo nie będzie miejsca ex aequo.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Andrzej Przygodzki 2015-01-28 22:09
Wręcz przeciwnie - dopiero pojawia się problem. Jak już wiemy pary 1 i 2 awansowały wcześniej zatem powinny awansować pary 3,4 i 5 ale para 5 i 6 mają ex equo 58,01 %. I z czego wynika różna ilość pkl-ek dla tych dwóch par ? Tak czysto teoretycznie pytam :)Czyli rozumiem, że weszły pary 3,4,5,6.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Waldek H. 2015-01-29 10:48
Andrzej ciągle nie wiem, gdzie Ty widzisz problem, z tego turnieju awansują pary z miejsc 3,4,5, ponieważ pary z miejsc 1,2 mają już awans. Przeczytaj regulamin.
Na miejscu 5 są 2 pary ex aequo, nawet na olimpiadzie dają 2 medale i to złote jak są miejsca ex aequo, więc tu awansują 4 pary.
Ten fakt kompletnie nic nie zmienia, z punktacji długofalowej awansuje 24-16=8 par zamiast 9 par. Zauważ, że my zamiast awansować z tego piątego miejsca i tak awansujemy z punktacji długofalowej, bo w trzech dotychczasowych turniejach zajęliśmy miejsca 6,4,5 i nawet nie grając w pozostałych 2 turniejach zajmiemy miejsce min 9.
Oczywiście jeśli nie zgłosi się żadna para z wk 24, bo wtedy będzie miejsc z długiej fali odpowiednio mniej.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Andrzej Przygodzki 2015-01-29 13:51
To, że Wy awansujecie to jasne ale chcę mieć jakiś punkt odniesienia do tego gdzie jestem ja a do tego potrzebuję mieć informację kto awansował z którego turnieju (fajnie by było jakby się pojawiła długa fala z punktami aktualizowana o pary, które mają już bezpośredni awans). Ponieważ taką listę robię sam dla siebie to muszę wiedzieć czy weszły pary 3,4,5,6 i z listy wejdzie 8 par (tak chyba powinno być) czy weszły pary 3,4,5 i dalej 9 ma wejść z listy. A problemu nie widzę żadnego :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Waldek H. 2015-01-29 14:06
Popieram zrobienie klasyfikacji długofalowej z 3 turniejów eliminacyjnych (dlaczego jeszcze nie ma???), ale tak naprawdę to ile par z niej awansuje, to będzie wiadomo 28 lutego, jak upłynie termin zgłaszania par o wk 24.
Zostało zagrać pozostałe 2 turnieje i zbierać punkty, lub zająć miejsce 7-8, a może wystarczy 9 w ostatnim turnieju eliminacyjnym.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Piotr W 2015-01-28 07:24
To ja też reklamacja:
Rozdanie 4 para 15
Powinno być 3 kier bez jednej (zapisane bez dwóch)
Obrona przebiegała:4k2 k10k6k; Ak7k2p5k; Wk7c10c8k; 7pWpAp3p; Kk8cDcDk i pik, atutowanie i reszta dla rozgrywającego.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# ZAX 2015-01-27 23:16
W rozdaniu 23 wziąłem 11 lew, jest źle wpisany wynik. Wist kierowy do waleta i damy i 8 kier w kółko. 5kar+3kiery+2tr efle+1pik=11.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Andrzej Przygodzki 2015-01-27 22:04
Czyli dobrze rozumiem, że awans wywalczyły pary z miejsc 3-5 ? A co w przypadku 4-5 pary ex equo ? Bo dwie pierwsze pary mają awans bezpośredni z poprzednich turniejów.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Robert 2015-01-27 22:18
Awansowały na szczęscie obie. W przypadku remisu można zastosować że decyduje wynik bezpośredniego starcia ale regulamin tego nie precyzuje.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Andrzej Przygodzki 2015-01-27 22:59
A tak czysto teoretycznie, patrząc na dzisiejsze wyniki. A gdyby trzy pierwsze pary awansowały już wcześniej a pary 4-5 (mają wynik ex equo) i 6-7 (również mają wynik ex equo) to byłoby ciekawie - chyba warto doprecyzować regulamin (przynajmniej na przyszły rok). Ewentualnie teoretycznie pary 4-6 mają ten sam wynik ex equo - a do tego ze sobą nie grały podczas turnieju ?? To wtedy losowanie ??
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# ZAX 2015-01-27 22:53
nie można zastosować, że wynik bezpośredniego starcia w turnieju na maksy o czymkolwiek decyduje, gdyż byłby to idiotyzm do sześcianu, najdelikatniej ujmując
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Hubert 2015-02-03 10:56
lepszy jest rzut monetą
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować