Turniej Świętokrzyski na BBO

Uwaga! Dla wszystkich chętnych naszych graczy na platformie BBO, od wtorku do piątku ok. godz. 18.00 dostępny jest turniej Świętokrzyski. Turnieje 12-18-rozdaniowe, a we wtorki 27 lub 28-rozdaniowy. Turnieje będą w takiej formie kontynuowane do odwołania. Zapraszamy.
W poniedziałek turniej organizują koledzy z ROZBS. Start 17.30

W najbliższe trzy soboty i niedziele o godz. 18.00 rozegrane zostaną turnieje Świętokrzyskie w ramach cyklu Na Fali. Za klasyfikację długofalową zostaną przyznane PKL-e 
REGULAMIN Na Fali 

Kontakt z organizatorem - Robert Łataś 604655086 lub na BBO nick mythbuster 
Sobota, 21.03. godz. 18.00 WYNIKI   Niedziela, 22.03. godz. 18.00 WYNIKI
Sobota, 28.03. godz. 18.00 WYNIKI   Niedziela, 29.03. godz. 18.00 WYNIKI
Sobota, 04.04. godz. 18.00 WYNIKI   Niedziela, 05.04. godz. 18.00 WYNIKI
Długa Fala

Komentarze  

# Teresa 2020-03-26 16:20
Wyjątkowo zgadzam się całkowicie z Małgorzatą, dzięki Robert za Twoje zaangażowanie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Małgorzata 2020-03-25 11:19
Wielkie brawa i wyrazy podziękowania dla Roberta. Poświęca swój prywatny czas, żebyśmy mogli jakoś umilić sobie te trudne dni i zrekompensować brak możliwości spotkań w realu. Uważam , że krytykanctwo niczego nie załatwia.
Myślę, że dzięki Robertowi mamy trochę radości w trakcie turniejów Świętokrzyskich na BBO. Tak trzymaj Robert:)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Andrzej Bator 2020-03-25 14:37
Absolutnie nie krytykuje Roberta. Zgadzam sie z tobą w 100%. Robi świetną robotę i myśle ze doczekamy się wspólnego turnieju Kielce -Radom.
Juz połowa par jest z Radomia a to jest oznaka właśnie uznania.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Marcin 2020-03-24 14:23
Robert, fajnie że organizujesz te turnieje. Mnie wszystko się podoba, nawet mogę grać dwa razy z tymi samymi parami.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# waldek H. 2020-03-22 09:56
Bardzo proszę organizatora o precyzyjne informacje z datami.
Otworzyłem stronę ŚZBS w niedzielę 22 marca, i nie wiem czy komunikat był w piątek czy w niedzielę.
Czy cykl już się zaczął czy zacznie od soboty 28 marca, ile turniejów będzie zaliczanych do klasyfikacji.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Andrzej Bator 2020-03-22 13:34
Ważne jest tez podawanie wyników. Turnieje bez wyników nie mają sensu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Robert 2020-03-22 13:41
Andrzej, jeśli grałeś w tym turnieju to możesz sobie wyniki w każdej chwili zobaczyć na stronie bridgebase.com w zakładce myhands. To co ja opublikuję znika po 2-3 godzinach. Zresztą... Puszczę skan, który służy mi do długiej fali...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Andrzej Bator 2020-03-23 09:39
Wczoraj w kieleckim turnieju na 9 rund dwa razy graliśmy z tymi samymi PARAMI. Przy 32 parach.
Znam się na kojarzeniach szachowych i tam jest podstawą każdego systemu, ze nie można grac 2 razy z tym samym zawodnikiem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Robert 2020-03-23 10:04
Przykro mi, ale źle skierowałeś uwagę. Nie mam uprawnień aby majstrować przy programie. Sugeruję żebyś napisał do sekcji technicznej bbo lub informatyka odpowiedzialneg o za program.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Andrzej Przygodzki 2020-03-24 08:19
Ależ to bardzo proste. Gramy systemem szwajcarskim, który dobiera pary tak by najlepsi grali z najlepszymi a najsłabsi z najsłabszymi według wyników. System ten ma swoje wady, że jak dwie pary grają wyjątkowo słabo to zagrają cały turniej ze sobą a nie tylko 2 rundy. Nie uniknie się też powtarzania par. Aby system losowo generował pary musiałaby być wyłączona opcja Szwajcarskiego systemu i wtedy na kogo trafi na tego bęc.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Andrzej Bator 2020-03-24 22:25
A co przeszkadza aby najlepsi grali z najlepszymi ale ze sobą grali tylko raz. To jest basic w innych dyscyplinach. Np aktualnie prowadzący wybiera pierwsza pare z góry z która do tej pory nie grał. Osobiście jestem zszokowany, ze to brydżystom nie przeszkadza. Jeśli zagram w turnieju gdzie zostanę po raz drugi skojarzony natychmiast się wycofam. Jest to dla mnie fundamentalna sprawa. Po prostu to mi się w głowie nie mieści. Możliwe że BBO jest 75 lat do tyłu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Andrzej Przygodzki 2020-03-25 01:02
A jak grając na żywo grasz turnieje z barometrem to jest inaczej ?? Też możesz kilka rund grać na tą samą parę. Pamiętam swego czasu turnieje w Starachowicach gdzie na pierwszym stole prawie cały turniej grała ta sama para, co awansowałem na pierwszy stół to runda z tą parą i tak na kilkanaście rund z 6 było z tą samą parą. Na BBO można ustawić czy turniej ma być grany tak by do następnej rundy rozstawiało losowo albo według wyników. Jeśli według wyników to możesz zagrać większość rund na tą samą parę.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Piotr Kucharski 2020-03-25 15:53
Cytuję Andrzej Przygodzki:
A jak grając na żywo grasz turnieje z barometrem to jest inaczej ?? Też możesz kilka rund grać na tą samą parę. Pamiętam swego czasu turnieje w Starachowicach gdzie na pierwszym stole prawie cały turniej grała ta sama para, co awansowałem na pierwszy stół to runda z tą parą i tak na kilkanaście rund z 6 było z tą samą parą. Na BBO można ustawić czy turniej ma być grany tak by do następnej rundy rozstawiało losowo albo według wyników. Jeśli według wyników to możesz zagrać większość rund na tą samą parę.

Turnieje starachowickie sędziowałem kilkadziesiąt a może i kilkaset razy więc wiem jak były grywane. 12 pierwszych rund bez powtórzeń i dwie ostatnie z powtórzeniami. W najgorszym a raczej chyba w tym wypadku najlepszym przypadku na tę parę na pierwszym stole mogłeś zagrać trzy razy, raz wcześniej a potem dwa razy w dwóch ostatnich rundach. I jest to zupełnie normalne gdyż tak się gra praktycznie wszędzie barometry (chyba że system jest 9x3 rozdania to wtedy czasami tylko ostatnia z powtórzeniami). Ja rozumiem, że można lekko minąć się z prawdą ale w tym przypadku to już chyba gruba przesada.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# ZAX 2020-03-25 20:59
już jak napisał, że awansował na pierwszy stół, to czułem że ściemnia, ale on grał tam 6 rund! ;)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Piotr Kucharski 2020-03-27 16:21
Cytuję ZAX:
już jak napisał, że awansował na pierwszy stół, to czułem że ściemnia, ale on grał tam 6 rund! ;)

Zaxie niesprawiedliwy jesteś. Oczywiście, że mógł grać na pierwszym stole. Co prawda najprawdopodobn iej byłoby to w pierwszej lub drugiej rundzie. Ale ponieważ pierwsze 12 było bez powtórzeń to w okolicach 11 lub 12 też się mogło zdarzyć bo wtedy liderzy grali najczęściej na pary z okolic drugiej dziesiątki tabeli. Przy małym turnieju i dużym farcie miał szansę.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Andrzej Bator 2020-03-25 04:33
brawo! Dawno się tak nie ubawiłem. Ja tu panie dzieju żalę się, ze dwie rundy grałem znowu z tą samą parą i zapewne na dalekim stole a tu prawdziwe horrory się odbywały. Zapewne uważałeś ze w Starachowicach to był bardzo sprawiedliwy turniej.!! Oczywiście tylko w chorym systemie szwajcarskim to jest możliwe. Teraz rozumiem Marcina , który pisze...Mnie wszystko się podoba, nawet mogę grać dwa razy z tymi samymi parami. !!!!
We wszystkich innych dyscyplinach gdzie turnieje są rozgrywane systemem szwajcarskim jest dodany warunek- zawodnicy nie mogą grać dwa razy ze sobą i reszta już sama funkcjonuje.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Andrzej Bator 2020-03-26 07:20
Wikipedia (I wszystko jasne)-Czasami turniej rozgrywany jest na dochodzenie. W tym systemie wyniki poprzednich spotkań decydują z kim uczestnicy będą grali w następnej rundzie, według zasady, że zwycięzcy grają ze zwycięzcami, a przegrani z przegranymi i nikt nie gra dwa razy z tymi samymi przeciwnikami (tzw. system szwajcarski, (ang.) swiss).
***Wariantem turnieju na dochodzenie jest również system włoski. System ten różni się od szwajcara tym, że dopuszcza powtórzenia spotkań między tymi samymi uczestnikami.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Waldek H. 2020-03-22 10:01
Przepraszam nie zauważyłem regulaminu, wszystko jest w nim zawarte.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować